Friday 28 April 2017

Unknown

TANDA TANDA KUCING NAK MENGAWAN

Kita mesti bingung apa bila kucing kita mengalami perubahan mendadak. ada diantara kita masih tidak mengerti tanda tanda kucing telah sampai masa mengawan. beberapa perubahan sikap kucing yang kita boleh jangkakan jika kucing kita in heat adalah seperti berikut:

1. Terlebih manja..

Kucing kita akan terlebih manja dari biasa, dan dia akan sentiasa menggeselkan baddannya dikaki kita atau perabut semasa estrus, dan sekiranya kita ada kucing jantan yang belum dineuter, kucing betina itu akan sentiasa berusaha menarik perhatiannya. 

2. Sentiasa berada dalam kedudukan 'mating' ie lordosis..

Dalam keadaan ini biasanya kepala kucing akan rendah ke bawah manakala bahagian sisi dan belakangnya akan tinggi sedikit. Kucing betina juga akan mengalihkan ekornya ketepi bagi mendedahkan bahagian vaginanya.

3. Mengeluarkan bunyi yang bising..

Kucing akan mengeow dengan lebih kerap dan lebih bising, bertujuan untuk menarik perhatian pasangan

4. Spray atau marking..

Tak semua kucing betina akan spray atau marking urine mereka dirumah, tetapi jika ianya berlaku ia merupakan satu proses yang natural..walaupun kita akan rasa geram. Kucing betina akan menanda kawasan untuk menarik kucing jantan..

5. Kerap menjilat vagina..

Kucing betina akan kerap menjilat vagina mereka yang kelihatan sedikit membengkak..


Unknown

About Unknown -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :